עיצוב מבואה ראשית בבית הספר

באיזה שלב אתם משלבים מעצב בתהליך עיצוב בית הספר – כשחורשים וזורעים, צומח.

אתם חלק מצוות הקמה של בית ספר או מוסד חינוכי באזור שלכם? תעצרו לרגע קט! הזמן הנכון ביותר ליצור קשר עם מעצבי סביבות למידה הוא ממש בתחילתו של תהליך או לכל היותר לאחר גיבוש הקונספט הראשוני והבנת הצרכים.

מהנקודה הזו אנו וכל הצוות האיכותי שלנו (או צוות מקצועי אחר כמובן) יידע כיצד לרתום את הרעיונות ולהפכם לחלומות של ממש ולהגשימם.

כולם לוחצים, הזמן דוחק וצריך הכל לאתמול ומהר נכון?
אז זהו שברוב המקרים זה נכון אך לכל המקרים זה ממש לא תהליך נבון.

עיצוב סביבה לימודית טוב הוא פונקציה של מספר גורמים: 

  1. הבנת הצרכים וגיבוש מטרות
  2. גיבוש הקונספט בהלימה למטרות ולהלך הרוח של המקום
  3. חיבור מסרים ומטרות ויצירת קו ויזואלי נכון
  4. הדמיות ותכנון
  5. שיפורים והתאמות
  6. הכנה להפקה
  7. הפקה
  8. וזהו סיימנו? כמובן שלא , כאן רק מתחילים
  9. הפעלת מערכי שיעור במרחבים
  10. התבוננות מושכלת בפעילות הילדים, הצוות וניטור מצב
  11. הרחבה למרחבים נוספים והפצת הבשורה בכלל בית הספר

כן ללא ספק בעידן של היום כולנו במובן מה רוצים לגרום לכל דבר לקרות בלחיצת כפתור, ובכן מי מאיתנו לא יודע כי הדרך לפתרונות בקליק אחד היא רצופה בעבודה חרוצה. “כשחורשים וזורעים – צומח”

כשחורשים וזורכים - צומח

על “קלמר – עיצוב סביבות למידה” כבר שמעתם? אם לא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בשלב כמה שיותר מוקדם, בכדי לקבל ייעוץ ורעיונות לעיצוב סביבת הלמידה המיועדת. אז קדימה, למה אתם מחכים? 0522-878-767

קצת עלינו:

קלמר עיצוב סביבות למידה הוקמה לפני כמעט כעשור על ידי יוסף דלאל וגל נרונסקי, כיום בעלי ומובילי החברה אשר גדלה עם השנים ומונה כ שמונה חברי צוות מקצועיים במגוון תחומים מולטי דסיפלינארים אשר מספקים רעיונות פורצי דרך וסביבות מפרות לפדגוגיה של ה מאה ה 21 (היום).

אז איך הכל התחיל: ממש מתוך חלום, חלום ליצור משהו שונה, חלום ליצור סביבות לימוד כמענה לסביבות בהם אנו גדלנו וחונכנו. סביבות מפרות ומאתגרות, מאוד מאוד לא משעממות אם אפשר לומר וגם לא יותר מידי דידקטיות במובן המייבש.  כסטודנטים ובוגרים טריים, נפגשנו במרכז פסגה מנחי בירושלים והחלנו את הקריירה המקצועית בפיתוח סביבות לימוד עוד לפני שזה נהפך לטרנד או מודה כפי שהייה נהוג לומר דאז.

פיתחנו ושיכללנו יחד עם מנהלת הסדנא – עידית כהן שהיא ללא ספק אוטוריטה ומובילה בתחום, את מערכי הלימוד של אוריינות חזותית ואף הזדמנה לנו הזכות לקחת חלק בלמעלה מ 200 שעות הדרכה לצוותי מורים בבתי ספר בכל ירושלים ואף מחוץ לה.

הקשר הישיר בין הלימודים בבצלאל במחלה לאמנות והמחלקה לתקשורת חזותית כבוגרים, מייד התבהר לנו כי אוריינות חזותית נמצאת בחיתולים ובתחילת דרכה ואט אט מצאנו כי יש לנו קצת במה לתרום.

מפה לשם בלי יותר מידי הרחבות מיותרות זכינו ללוות בתי ספר וצוותי מורים ברכישת מיומנויות אוריינות חזותית ועם הזמן גם לעצב מרחבי למידה, להוביל השתלמויות בתחום יחד עם הצוות הפדגוגי ולצאת לדרך חדשה.

כיום הצוות שלנו נותן מענה הן בפן הפדגוגי, רכישת מיומנויות למידה, חקר משותף, עיצוב גרפי לסביבות, עיצוב מוצר, עיצוב הסביבה והכי חשוב ההפקה , העשייה, ששם נמצאת האמת לא פחות מהמחשבה וזה רק עוד שלב ביצירה.

רוצים לקבל מידע נוסף? תמיד כאן לשרותכם , אז אם יש לכם חלום, אהבתם את מה שאנחנו עושים? בוא נדבר ואולי יתמזל מזלנו ונצא יחד למסע.

אשמח לשמוע ממך: יוסף – 0522878767

Scroll to Top
WhatsApp chat