hadmaia_05

כשתראו את סביבות הלימוד המעוצבות שלנו, תרצו לחזור לילדות שלכם

כשתראו את סביבות הלימוד המעוצבות שלנו, תרצו לחזור לילדות שלכם, וכן, אפילו לבית הספר שלכם. זו לא המטרה כמובן אך אם אנו רוצים לרגע לחזור לאחור כנראה שמשהו טוב קורה כאן ועכשיו.
האווירה הקלילה, הצבעים המרתקים והאלמנטים העיצוביים יגרמו לכם לצביטה קטנה בלב, ולתחושה נוסטלגית חזקה במיוחד. כן לגרות את הדמיון ולפתוח שייח ונושאים ללמידה במרחב הם כלי משוכלל שלומדים ליצור אותו.

עיצוב סביבות למידה הוא עניין פדגוגי קודם כל ולפני הכל, אני חושב שזו תמיד נקודת המוצא שלנו בעשייה. ההבנה כי המסר החזותי ועיצוב המרחב משפעים ישירות על הלומד במגוון דרכים הוא אבן דרך בכל העשייה שלנו ובכל התהליך.

לנגד עייננו נגלים תמיד העבר ההווה והעתיד יחד, אנו זוכרים את עצמנו כילדים, רואים עצמנו כמבוגרים ואת ילדנו בהווה שזוכים לצמוח במחרבים חדשים שתואמים את המציאות.

לעיתים ובעיקר לאחרונה יוצאים לאור כל מיני סלוגנים כגון, למידה מוטת עתיד, למידה משמעותית ובעצם מתי למידה היא לא משמעותית או מתי היא לא הייתה משמעותית?

הרבה משתנה וכל הזמן זה קורה , הקידמה היא חלק מההבנה הגדולה יותר שגם בלמידה, הן בשיטות והן בצורה, אנו חייבים לשמור על דינאמיות והסתכלות רחבת אופקים להספיק ליצור ללמוד לחקור לנסות להפנים להבין ליישם והכל בעת ובעונה אחת. כמובן שהזמן יעשה את שלו ויתן לנו את הפרספקטיבה הנכונה על מה שעשינו אך הכי חשוב זה מה שנעה ולא מה עשינו.

קלמר – בשתי מילים: לחלום ולהגשים.

אנו יוצאים למסעות קסומים כל פעם – לוקחים איתנו את כל הילדים, המורים הצוותים וכל מי שיוצא איתנו אל המסע הקסום והמבורך הזה. נכון יותר לומר שאנו יוצאים למסע ובפעול הרבה מאוד פעמים המסא והחלומות הם של הילדים עצמם ושל הצוותים ואנו בפעול כלי להגשמה ורקימת החלומות.

החלטנו להעלות לפוסט הקצרצר הזה מקבץ עבודות שללא ספק נוגעות בחלום אך נרחיב קצת יותר

עיצוב חדר אומנות בבית הספר ניצן
עיצוב מרחב חדר אומנות עם השראה צבעונית וניקיון כולל אמצעי תצוגה

— עיצוב לחדר אמנות – קיבוץ ניצנים בית הספר ניצן בהנהלת הגב’ איזבל שרון.
זו ללא ספק אחת ההגשמות המרתקות שהחלו בתהליך מקורי ורענן בחשיבה מחודשת כיצד צריך או נכון יותר לומר כיצד היינו רוצים לראות חדרי אמנות. השראה, אווירה, צבעוניות, ניקיון והרבה הרבה חופש יצירה ומחשבה. החלל עוצב בהקפדה גראפית דקדקנית וכל פעם שאנו רואים את הילדים נכנסים ויוצרים בחדר אנו מבינים כי בזכותם מתעוררת לחיים היצירה האמיתית וכי הם אלו שהופכים את החדר למווווושלם.

עיצוב מרחב למידה בגבעת מרדכי, נחמן סעדיה
עיצוב מרחב למידה חלומי פורץ גבולות אשר מהווה נקודת ייחוד בית ספרית. לכל כיתה יש כשלוש שעות שבועיות ללמערכי למידה ייחודיים במרחב

— חדר ריבוי אינטיליגנציות על פי התאוריה של גארדנר מהווה נקודת מוצא ועיקר בפיתוח המרחב הקסום הזה בבית הספר גבעת מרדכי בירושלים, בהנהלת הרב נחמן סעדיה. הכל החל ונרקם מתוך שייח רב שסבב את נושא ה “פינות” פינת למידה בין אישית, פינת חשבון פינה ופינה ופינה עד שהבנו יחד תוך חידוד ושיכלול הרעיון כי הדבר סובב סביב ולא מאורגן כפינות. ההבנה הזו אפשרה לנו לחלום מחדש את הנושא וכיום החדר מהווה מרחב לימודי פעיל כולל מערכי שיעור שהצוות המופלא פיתח ולכל כיתה ישנם שעות שבועיות קבועות במרחב. וכן – הם מחכים לזה בקוצר רוח. מבחינתו זו הגשמה.

עיצוב קירות פעילים מלוחות משחק מגנטיים
עיצוב קירות פעילים מלוחות משחק מגנטיים

עיצוב קירות פעילים ולוחות משחק מגנטיים בבית הספר נעם בנים – הרב אבישי פרינץ, פסגת זאב. ראשית נומר שהתמזל מזלנו ופגשנו את אבישי, אדם  שיודע תמיד להוביל בחוכמה ואנו למדים ממנו תמיד ובהחלט זכינו. אט אט שלב שלב ניתנה לנו הזכות לעצב מרחבים רבים ולמתג את הנראות הפנימית של בית הספר על פי הלך הרוח וחזונו. מכל האזורים והמרחבים המדהימים בחרנו להעלות לפוסט הקצרצר הזה לכעת רק את אזור משחקי הקיר המגנטיים – שכותרתו: מחשבה יוצרת מציאות. יש בזה עניין רב ולאחר שראינו את הילדים משחקים פעם אחר פעם ומפתחים קישורים חברתיים ופיתוח יכולות חשיבה בחדווה והנאה , ללא ספק הרגשנו הגשמה. לוח טנגרם מגנטי, דמקה סינית (נראה כמו מגן דויד ואם עוד לא שיחקתם אז אתם חייבים לעשות זאת במהרה) וסודוקו במגוון רמות.

לצפייה בתהליך ותמונות מתוך עיצוב בית הספר נעם בנים פסגת זאב, ירושלים.

 

ציר הזמנים - מבריאת העולם ועד היום

— זכות ענקית בחלקנו לקחת חלק ולעצב חלום אדיר. לקחת חלק במסע משותף עם הרב יהונתן גוטמן וכל הצוות המיוחד של ישיבה תיכונית שפע. זכינו. כחלק מהמסע של למעלה משנה, עלה לו הרעיון שגרם לנו להרתם למשימה עוד לפני ההזנקה. לעצב ולייצר מבט ויזואלי על ציר הזמן מבריאת העולם ועד היום. ציר זמן שמקיף וחובק את עולם התרבות היהודית של עמנו ומלווה במידע רב במשך 4 גרמי מדרגות. העבודה טרם פורסמה ואנו מעלים רק תמונה אחת כעת אז הישארו מעודכנים. נמשיך לעדכן כי זה חלום מיוחד במינו ותודה על הזכות ועל הדרך היוצאת מן הכלל בייחודה. לצפייה בתיעוד עבודות עיצוב ישיבה תיכונית שפע (מקור חיים)

 

רוצים לקבל פרטים נוספים? מחפשים צוות שיעיז אתכם יחד: יוסף 0522878767

 

 

 

Scroll to Top
WhatsApp chat