עיצוב כיתות א’

עיצוב כתות א’ היא משימה רצינית וחשובה, עם זאת חשוב לשמור על נאיביות וחייכנות לאורך כל התהליך! אכן מצאנו כי עיצוב מרחבים וכיתות לשכבות הצעירות ביותר מצריך גישה אופטימית וחיובית. כניסתם של הילדים למערכת החינוך חייבת וצריכה להיות כייפית ומהנה. את המעבר הידוע מהגן אל בית הספר ניתן תמיד לרכך ולהנעים עם עיצוב נכון התומך למידה. קלמר עיצוב סביבות למידה – יוצרים ומגשימים מרחבי לימוד מונחי למידה.

כשאנו חושבים על המשמעויות של עיצוב לשכבות צעירות ולכיתות א’ בפרט:
הקניית דרך ונתיב לתפיסת עולמם העתידית ובהסתכלות על מהות הלימוד. תמיכה סביבתית ללימוד על פי שיטות בית הספר. תמיכה בחומרים זכירים ועזרי למידה קבועים או דינאמיים. דינאמיקה חברתית ותקשורת בין אישית. ארגון מבנה הכיתה על פי שיטת לימוד. וכמובן שעוד גורמים רבים שאט אט נפרט יותר. מוזמנים להגיב ולחדד את העניין אולי אף שכחנו משהו להעלות על הכתב?

עיצוב כיתות א' בבית הספר נעם בנים פסגת זאב
עיצוב כיתות א’ בבית הספר נעם בנים פסגת זאב

עיצוב כיתות א’ בבית הספר נעם בנים פסגת זאב הנו דוגמא לפרויקט שביצענו בעיצוב סביבה לימודית לכיתות א’. אז רגע לפני שנרחיב על פירוט הפרויקט ועל המשמעותיות שבו, נומר תודה למנהל בית הספר הר אבישי פרינץ’ ולכל הצוות הפדגוגי על הזכות לצאת למסע משותף ולהגיע לתוצרים ראויים שכאלו.

הלך רוח: לא בכדי נפתח בצד זה וכי אופי העיצוב הנו תלוי מקום, הסביבה אותה אנו מעצבים חייבת להיות אינהרנטית להלך רוח המקום. תפיסת עולם זו היא שמנחה אותנו בהיכנסותנו לכל מרחב וקהילה. ביה”ס נעם, בדרכי נעם הוא ובהלימה העיצוב שמתבטא בקו עגול אורגני והמשכי. צבעוניות חיובית, פסטלית ורכה. סביבה מכילה וכמובן גם בארגון פנים הכיתה.

ארגון מבנה הכיתה מורכב משולחנות עגולים המתפרקים ל 4 יח’ דינאמיות. השולחן עוצב והותאם אישית לפי מידות המרחב הנתון ובהתאמה לגיל. מבנה הכיתה שונה בעיקרו מתבנית ישיבה סטנדרטית מול לוח ראשי. זאת בזכות מערך פדגוגי תומך אשר מכוון לשיטות למידה שונות והיעדר כיוון מנחה אחד, כרי לוח המורה ומקומו.

צבעוניות המקום משרה חום ונעימות, אווירה ביתית הכוללת ריצוף דמוי פרקט וקירות בצבעי פסטל אשר נבחרו בקפידה להתאמה מלאה עם העיצוב ועם האווירה הנדרשת.

כיתה ב'- עץ תוצרים ופרינט של מימרא
כיתה ב’- עץ תוצרים ופרינט של מימרא

תצוגת תלמידים, בכל כיתה מתוך 4 הכיתות לכיתות א וכיתות ב, הוקצא קיר שלם לתצוגת עבודות. תצוגה עם רקע ציור עץ ותליית עבודות על גבי לייסט עץ וקליפסים בהתאמה. חשוב לציין כי בכל כיתה בשכבות בית הספר היסודי מומלץ מאוד לקיים קיר תצוגת עבודות תלמידים. כידוע, קיר זה מהווה גאווה לכל תלמיד, הרגשת שייכות, מעורבות, אמצעי להצגת תוצרים ומקום לביטוי אישי.

פוסט זה יעודכן בקרוב….

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה
WhatsApp chat

מחפש.ת סטודיו לעיצוב סביבות למידה שמעז לחלום איתך יחד?

מומזנים להצטרף למסע משותף!