כיתת לימוד שכבה ז'
בעיצוב המבואה מחוץ לבית הספר הצוות הפדגוגי הציג בפנינו אתגר – כיצד ניתן להפוך אזור מבנה מיושן ולא מזמין למרחב התאים לערכים המכילים והחדשניים של בית הספר?
כדי לענות על האתגר, התרכזנו ביופי ובייחודיות שבמרחב – מבנה מחופה אבן ירושלמית המייצרת תחושה של רחוב ירושלמי נוסטלגי. את היופי הזה העצמנו וחידשנו, ויצקנו לתוכו תכנים והזדמנויות ללמידה בהשראת הקונספט הפדגוגי של בית הספר.
עיצבנו פלטפורמות קבועות, שכל מורה יכולה לבנות על גביהן משחקים במות תוכנית הלימודים. ציירנו מסלול משחק על רצפת האבן, המופעל על ידי תיבות צבעוניות לחידות ומשימות. דוכן עץ מקסים מאפשר משחקי חשבון ואנגלית באווירה של חוץ.
כדי לפתוח את המרחב, הוספנו הדפסי ענק של מבנים ירושלמים על רקע שמיים בהירים. ההדפסים יוצרים אשלייה של המשך הרחוב, ומוצאים מהמבואה את הפונציאל הגלום בה.
כיתות א'
הצוות הפדגוגי של בית הספר חיפשו לבטל את לוח המורה כמרכז הבמה הכיתתית, וליצור במקום מרחב למידה מעגלית ורציפה. יצרנו יחד חדר ללמידה אקטיבית, התומכת בגישות חינוך חדשניות ודינמיות. עיצבנו שולחנות כיתה עגולים ללמידה קבוצתית, הנפרדים גם לשני שולחנות המתאימים לזוגות. רכבת של לוחות פרספקס מזמינה את המורה להציג את יצירות התלמידים, בצורה נוחה, יעילה ואסתטית. גם בעיצוב הרצפה חתרנו לשבור מוסכמות וליצור כיתה חדשה, עם פרקט ביתי ומרחב דשא מזמין.
מרחבים חוץ כיתתיים
כהמשך לחווית הלימוד בכיתות, עיצבנו את המרחבים החוץ כיתתיים כאזורים תומכי למידה, המאפשרים למידה פרטנית וחוויות של הפסקה פעילה. פינות פעילות הונחו לפי תיאוריית ריבוי האינטליגנציות של גרדנר, עם פינת אינטליגנציה גופנית-תנועתית המצויידת בווים לתליית חישוקים וחבלי קפיצה, ופינת אינטליגנציה חברתית עם במה המזמינה תלמידים לחקור רגשות ודרכי הבעה.