בית ספר יסודי ניצן

בית הספר ניצן בקיבוץ ניצנים הנו מקום קסום עם אווירה פסטורלית בצורה יוצאת מהכלל. פגשנו צוות, בהנהלת איזבל שרון, מלא עשייה וחזון. בית הספר רואה חשיבות רבה ביצירת מרחבי למידה פעילים, מזמינים וגמישים. בבחירות העיצוביות שמנו דגש על התאמה לחוויות למידה שונות, ולצרכים הייחודיים של כל תלמיד. את התוכן שאבנו מהקשר שיש לבית ספר לטבע, כפי שמנוסח בחזון בית הספר: "המגוון הביולוגי הוא התשתית שבאמצעותה ירכוש תלמיד בית-ספר ניצן את מיומנויות החקר, תוך הטמעת ערכי הקיימות והסובלנות לסביבה הביולוגית והאנושית."

מבואת כיתה ב'

בהשראת הסביבה החקלאית והנוף המדהים מבית הספר, עיצבנו את קיר הכניסה לקומה עם חומר העשרה על ציפורים נודדות, בשילוב אלמנטים של מעגל השנה וחילופי העונות. על הקיר ממול הצבנו מסגרות להצגת יצירות של התלמידים בקלות וביעילות. במסגרות מוצגים גם איורים בנושא עונות השנה, כך גם כשאין יצירות תלמידים שמסתירים אותם, הקיר נשאר מלא ומקושט.
עיצוב מבואה בית ספר יסודי קירות מפעילים ניצן
עיצוב מרחב מוגן לבית ספר יסודי ניצנים

מרחב מוגן

כולנו יודעים איך נראה מרחב מוגן – לבן, קודר, מוסגר. אבל אפשר גם אחרת. יחד עם הצוות הפדגוגי, הפכנו את המרחב המוגן של כיתות ב’ לחדר שלווה צבעוני, חמים ומזמין. יצרנו הרגשה פתוחה ומאווררת, עם פינות דשא ואיורי נוף שמשיים. המרחב מותאם ללמידה ולמשחק עם קירות מפעילים ורהיטים מותאמים לתלמידים צעירים. בתפילה שהילדים המתוקים ייהנו מהמרחב הקסום רק בזמנים של שקט ושלווה.
עיצוב מרחב כיתה אלטרנטיבית כסאות פילאטיס לוחות מגנטיים בית ספר יסודי ניצן
ילדים לומדים בבית ספר ניצן כיתה אלטרנטיבית שולחנות מחיקים כיסאות תנועה

כיתות למידה אלטרנטיביות

עיצבנו מרחבי למידה אלטרנטיביים, עם לוחות למידה מגנטיים, שולחנות הפעלה מחיקים, וקירות מפעילים. עם השימוש באלמנטים מגנטיים ובשולחנות עם משטחי הפעלה מחיקים, דאגנו להפעלות שניתן להשתמש בהן שוב ושוב ולאורך שנים, ועם זאת דינמיות ויוצרות עניין. בחרנו במערכות ישיבה מגוונות, כך שכל תלמיד ותלמידה ימצאו את הדרך הנוחה להם ללמוד. כסאות פילאטיס, כסאות היפראקטיביים, ומושבי פדלים מאפשרים לילדים ללמוד תוך כדי תנועה, ועוזרים לילדים עם הפרעות קשב להתרכז, מבלי להפריע למהלך השיעור ולחברים לכיתה.
Scroll to Top
WhatsApp chat