אולפנת אמונה לאמנויות

זכינו לקחת חלק במסע יצירתי ומעצים במיוחד, באולפנת אמונה לאמנות בירושלים, שבהנהלת הדס גודמן. האולפנה מעודדת את תלמידותיה לצמוח ולהתפתח דרך האומנות שלהן. יחד עם הצוות הפדגוגי, חיפשנו דרכים מקוריים, חדשניים, וכמובן - יצירתיים, לאפשר לכל תלמידה למצוא את הדרך המתאימה ביותר עבורה ללמוד ולהתפתח. יצרנו שלושה מרחבים בנראות שונה לחלוטין, כשכל מרחב מכיל ומאפשר בצורה מיוחדת.

מרחב למידה אלטרנטיבי

צוות הפדגוגיה חיפשו דרך לאפשר לתלמידות חווית של למידת חוץ, במרחב פנימי של האולפנה. המרחב שיצרנו מכניס מהחוץ פנימה, עם אזורי דשא, ואיורים פסטורליים בהשראת פריחת הדובדבן. בצמוד לכיתת האם, החדר הקסום מאפשר יציאה ללמידה פעילה במהלך השיעור. במה מרכזית משמשת את התלמידות להעברת הרצאות קצרות, ככלי לביטוי עצמי וללמידה מעמיקה. בחדר הצבנו סוגים שונים של רהיטים ייחודיים, ליצירת פינות לחוויות למידה מגוונות, כך שכל תלמידה תמצא את המקום שלה.
עיצוב מרחב אולפנה אמונה לאומנויות מרחב כיתה יא חלל לימוד אלטרנטיבי פינות ישיבה במה דשא עצים ורודים
עיצוב מרחב למידה כיתות יא פינת ישיבה במה
קיר מעוצב איור מקורי אולפנה לאומנויות בנות ירושלים
עיצוב מרחב קיר מעוצב איור מקורי אולפנה לאומנויות מדע בנות ירושלים

כיתת לימוד שכבה ז'

בהלימה לרב-גווניות של האולפנה, המתבטא במבחר המגמות שהיא מציעה, עיצבנו כיתה המאפשרת דינמיות והתאמה לתהליכי למידה שונים. ניתן לארגן את כסאות הכיתה בשורות בהתאמה ללמידה פרונטלית, במעגל ליצירת שיח ולמידה חוויתית, ובקבוצות ללמידה משותפת, וכל כיסא בפני עצמו ללמידה מעמיקה ופרטנית. זאת הודות לעיצוב הייחודי של הכיסאות, הכוללות גלגלים ומשטח כתיבה מחובר. הכיסאות מותאמות גם לישיבה בתנוחות שונים, ומאפשרות ריכוז  לתלמידות עם הפרעות קשב. 
קירות הכיתה מציגות את מגמות האולפנה, באיורים מקוריים מבית הסטודיו. האיורים מעודדים ביטוי אישי, ומאפשרים לכל תלמידה להזדהות ולהרגיש מוצגות.
עיצוב מסדרון למידה חוץ כיתתית פרטנית ספסל עץ אולפנה לאומנויות

מבואת כיתות ז'

בעיצוב המבואה, התייחסנו אליה כמרחב ללמידה חוץ כיתתית, כהמשך וכהשלמה ללמידה בכיתות האם. לפיכך בחרנו באלמנטים התומכים בלמידה לא שגרתית, כגון כיסאות היפראקטיביים המאפשרים למידה בתזוזה, ושולחנות חצי עיגול המאפשרות למידה פרטנית כשעומדות בפני עצמן, או למידה קבוצתית כשהן מחוברות יחד לשולחן עגול. לוחות מחיקים על הקירות ממשיכים את המשטח המחיק של השולחנות, לעידוד חשיבה מחוץ לקופסא. אדניות, ספסלי עץ, ודלתות מעוצבות משלימות את המרחב, ומשרות אווירה נינוחה וביתית.
עיצוב מסדרון למידה חוץ כיתתית פרטנית כיסא היפראקטיבי קירות מפעילים לוח מחיקלאומנויות
עיצוב דלת בית ספר אולפנה לאומנויות
Scroll to Top
WhatsApp chat