מיתוג ישיבה תיכונית - הכל הולך אחר המראה ?
המהות היא הכל! וכדאי שהנראות תייצג אותה נכונה

מיתוג ישיבה תיכונית, בדומה למיתוגן של עמותות ואף מיתוגם של ארגונים מסחריים ואף כאלה שאינם מוקמים למטרת רווח, מצריך את הדיוק המקצועי המתאים לקהל היעד הספציפי, לאופי הצגת הלך הרוח והחזון המוביל את הישיבה והפיכתם לקונספט ויזואלי ברור ומובהק לכל מי שמתבונן בתוצר המוגמר. וכאן, במאמר זה, אנחנו רוצים לשבור לכם מיתוס רווח מאד שאנחנו שומעים מלא מעט אנשים – מיתוג אינו מסתכם בעיצוב, בגרפיקה, בשינוי הסלוגן או בהדפסת פלאייר חדש, הוא הרבה מעבר לזה, הוא ראיית העל המאפשרת לארגון לתרגם אותה לכל אותם התוצרים שנדרשים בפעילות השוטפת ואף למתעניינים, הורים, תורמים  ותלמידים – הלוגו, הסלוגן, עיצוב כרטיס הביקור, השפה העיצובית, הנראות והנוכחות ברשת הנה חלק מגאוות היחידה והשייכות. מיתוג הוא הבנה של מי אני בנקודת זמן הזו, מאיפה באתי ולאן אני מתייעד ללכת, בהיבט ארגוני וחברתי כמובן.

הישיבה התיכונית נעם ציון פינת ישיבה
"אומרים בשתיקה - יותר מבדיבור" מיתוג ישיבה תיכונית - נעם בנים - ירושלים
"עלה במחשבה תחילה" עיצוב ישיבה תיכונית שפע מקור חיים
"עלה במחשבה תחילה" עיצוב ישיבה תיכונית שפע מקור חיים ירושלים. עיצוב מתחם כחלק מתהליך רחב היקף של מיתוג ועיצוב הישיבה.

מיתוג ישיבה תיכונית

תהליך המיתוג של כל מוצר או ארגון דורש העמקה של איש מקצוע שתחום התמחותו הוא מיתוג. זאת, מאחר ובמיתוג יש הרבה יותר מאשר אותם תוצרים ויזואליים או טקסטואליים הנראים ללקוחות – המדובר בחשיבה אסטרטגית המבוססת על התאמה מעמיקה של המותג לערכי הישיבה עם התיחסות לניואנסים והעמקה, מצד אחד, ולערכי קהל הישיבה והלך הרוח – תלמידים – מורים – הורים – תורמים, מצד שני. במרבית המקרים, מיתוג של ישיבה יכול להיות ניסיון ליצור את האיזון העדין בין ההיבטים הקוגניטיביים (המחשבתיים ותודעתיים) השונים, לצורך מיקוד הארגון ובידולו מהישיבות האחרות "המתחרות" על אותו הקהל. כך שקל מאד להבין, כי כאשר מדובר במיתוג של מוסד לימודי, על אחת כמה וכמה מיתוג ישיבה תיכונית, משמעותם של הערכים הבולטים והמוחשיים של המוסד הלימודי (הן הרגשיים והן התדמיתיים) כפי שהם משתקפים במיתוג, הופכת לקריטית הרבה יותר.

מקומה של הוויזואליה במיתוג ישיבות תיכוניות

כפי שכתבנו כבר בתחילה, המיתוג אינו מתייחס רק לעיצוב, ללוגו או לטקסט ספציפיים, אלא ליכולת לייצר קונספט שלם, שהוויזואליה הינה רק נקודות הקצה שלו, הנקודות שאותן פוגש מי שמתבונן בלוגו, במודעה או בפלאייר. לשם דוגמה, נביא את המותג קוקה קולה, שלא רק שכיום כל מי שרואה את שילוב הצבעים השחור – אדום – לבן מקשר מיד את המותג אליו, אלא יתרה מכך – הפונט שמרכיב את הלוגו, אף הוא מקושר למותג, גם אם הוא לא ירכיב את המילים קוקה קולה, אלא את המילה "שברולט", "שירותים", "מודיעין" או כל מילה אחרת. הקונספט הוויזואלי מתבסס על השפה העיצובית, ומשכך, הוא הופך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית העל שמטרתה לגרום לנו לזהות באופן תת מודע את הצורות, הצבעים והכיתוב עם ערכיו ובידולו של מותג מסוים.

עיצוב מרחב בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר
מיתוג חזית ישיבת בני עקיבא נתיב מאיר - ירושלים (הרב דולי בסוק)
עיצוב גרמי מדרגות בישיבת נתיב מאיר, לוחות המתארים אירועים, אישים ותקופות חשובות מתקופת התנ"ך ועד היום
פרויקט סדר הדורות - 20 מטר של מידע מוצג ויזואלי וברור מאז ועד היום על פי שכבות מידע

איך לבחור ליווי נכון למיתוג ועיצוב ישיבה תיכונית.

מיתוג ישיבה תיכונית הוא עניין רציני למדי, הרבה יותר מאשר מוצר או שירות אחרים, ולכן, הוא צריך להיעשות אך ורק בידי איש מקצוע המתמחה בתחום המיתוג, מצד אחד, והשולט בהלך הרוח המיוחד של קהל היעד של הישיבות התיכוניות. בחירת איש מקצוע שאינו מתמחה באחד משני הדברים הללו, עלולה לגרום לתוצאה ההפוכה, כולל נזק תדמיתי שאותו יקשה עליכם מאד לתקן, גם אם, בפעם השנייה, תחליטו למצוא איש מקצוע מתאים יותר.

כי, במיוחד בכל הנוגע למוסדות לימוד – אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב, וכל הורה או תלמיד שפספסתם בהיסח דעת או בניסיון לחסוך כסף על איש מקצוע המתמחה באסטרטגיית מיתוג המתאימה לישיבות תיכוניות, עובר, ישירות, לישיבה התיכונית המתחרה!

ובנימה הכי אישית: באמת שלא בא לכם להראות כמו מתנס כי אתם ממש לא! 

מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישה. הניסיון והיצירתיות לשנו מאפשרים לנו למתג ישיבות תיכוניות תוך שימת דגש רב על התאמה להלך הרוח ובידול מוחלט. 

יוסף דלאל 0522878767

Scroll to Top

קלמר עיצוב סביבות למידה

מחלוצי התחום בישראל עם עשרות פרוייקטים מקוריים
שימצבו אתכם בקדמת הבמה.

מיתוג מוסדות חינוך | עיצוב סביבות למידה |
ליווי פרויקטים וייעוץ | אתרים לבתי ספר | שירותי דפוס | ריהוט מוסדי |
ניהול שיווק תקופת הרשמה ועוד…  

אהבתם את העיצובים שלנו ?
זה בדיוק הזמן להשאיר הודעה ולקבל הצעת מחיר.